Skriva på jobbet, skriva hemma

Har haft lite trött huvud de sista kvällarna och inte riktigt orkat/kunnat skriva. En anledning är så klart trötthet att börja jobba efter semestern men också att jag ägnat arbetstid åt att skriva. Facktext till ett projekt visserligen, men allt skrivande tänker jag är av godo. Synd bara att jobbskrivandet liksom tagit musten ur mig.

Det är dock rätt nice att få skriva mycket på jobbet. Många med socialt arbete skriver journaler, utredningar och liknande (har själv suttit med sådant – inte kul att skriva med myndighetsutövning i ryggen) men nu har jag förmånen att bla få utforma en del information. Plus att jag får klippa och klistra med bilder så att det ser snyggt ut. Problemet är bara att jag tycker det är så kul att jag emellanåt lägger för mycket tid på det. Bilden måste anpassas till texten, ligga rätt i stycket, kanske få en annan färg osv… Som tur är har jag ofta tid men ibland får jag släppa iväg material som jag inte är riktigt nöjd med.

På jobbet har jag alltså en period framför mig med mycket skrivande och det är med dubbla känslor jag går in i det. Projektet tar ju slut, men produkten kommer finns kvar, och jag vill verkligen känna mig nöjd med all text och info som vi (jag) släpper ifrån oss (mig).

 

Kommentera

