Lämna ut sig själv

Efter att ha läst och skrivit om Tomas Sjödins bok Reservkraft (om han och hans familj) kom jag att tänka på det här med att lämna ut sig själv. Det finns olika sätt att skriva om sitt eget liv, sina upplevelser och människor man lever med, möter och har mött. Tomas Sjödin är inte särskilt utlämnande när det gäller andra, men jag tänker på att han delar med sig av sina tankar, känslor och sina upplevelser kring en stark och rätt svår livssituation. Det är modigt.

Själv är jag försiktig med att ge ut för mycket om mig själv (inte ens en liten bild, men vem vet kanske en dag så…) och jag håller mina funderingar på en nivå som inte är allt för avslöjande. Alla texter avslöjar så klart författaren bakom, det är jag medveten om, men jag bidrar inte gärna till att skriva för mycket om vem jag är. Det är inte syftet med min blogg. Jag vill fundera kring skrivandet och andras texter.

Eftersom jag har svårt för att prata om att jag skriver är det här en början. En början om att berätta, att prata… Att skriva är en del som varit så privat att den nästan varit hemlig, men om jag vill försöka ge ut en bok får jag vänja mig vid tanken på att berätta om mitt skrivande. Att prata om vem jag är skulle kännas konstigt. Alltså finns inga drömmar om att bli känd, bara utgiven. Och ja, jag förstår att folk skulle kunna vilja veta mer om mig, om den dagen skulle inträffa. Det tror jag att jag skulle kunna ta. Men den dagen den sorgen:).

 

Kommentera

