Skriva nytt och redigera

Ledig fredag för att jobba på lördag. Då passade jag på att skriva lite. Skriva nytt och redigera gammalt. Och nu måste jag lämna datorn för några timmar, väl är väl det. Ryggen känns och blicken är grumlig, men vad annat att vänta efter sådär åtta timmar framför datorn med bensträckare, dammsugning och fikapaus. Och lön för mödan tycker jag att jag fått. Har kommit långt, lagt till flera sidor till storyn, skrivit över 3 400 ord och ägnat två kapitel med drygt 2000 ord redigering.

Och om jag inte gör något särskilt i kväll, finns ju tid att fortsätta skriva igen. Om ryggen pallar.

Kommentera

