Hon och jag och justeringar

Jag har några sidor manus att bearbeta, 55 st och det är inte ens ett halvvägs färdigt manus, men jag har stannat upp vid dessa 55 sidor. För en tid sedan fick jag för mig att jag kanske skulle ändra perspektivet. Från jag till hon. Att enbart ändra jag till hon tar lite tid. Inte nog med att jag ändrar perspektivet. Jag upptäcker en del annat som behöver justeras också. Och för tillfället bryr jag mig inte så mycket om att fördjupa karaktärerna. Utan nu handlar det mest om att ge berättelsen ett flöde. Att gå från A till B och vidare till C för att längre fram komma till R och förhoppningsvis ännu längre fram nå ett Ö. Ett Ö som nås dels när berättelsen är slut, men också när jag känner mig så nöjd att jag vågar skicka den vidare. Processen dit är lång… Det vet jag, men jag har tid, det gäller bara att förvalta tiden väl.

 

Kommentera

