Livet – Jobb, Studier & Mer

Det är inte lätt att få ihop tiden. Livet ska levas, fyllas med innehåll, utveckling, nöje och återhämtning. Nog för att jag är vuxen, men inte vet jag riktigt vad jag vill för det. Mer, det vet jag i alla fall. Mer av vad? Träning är kul och ger gott resultat för kropp och själ, mer tid med vänner för goa stunder, studera för att utvecklas, skriva för att känna harmoni och mer kvalitetstid med min andra halva för att värna relationen. På detta få inte arbetet glömmas. Jobba för att få pengar såklart, men inte med vad som helst. Stötta människor, som nu?

Våren byter jobb mot studier. Jag får tid att göra sådant som jag velat bli bättre på länge och får tid att fundera över riktning i livet. Jobbriktning… Hur känner jag om ett halvår? Återstår att se.

 

Kommentera

