Paus – när det blir lite mycket

Ibland blir det lite mycket. Det ska bloggas, (btw; bokbloggsjerkan ledde mig till några nya goa bloggar – jättekul!), sökas kurser, fixas hemma och så vill jag umgås med än den ena och än den andra och samtidigt ska det tas hand om en själv. Håret ska färgas, naglarna filas, kroppen tränas och maten ätas. Puh! liksom. Glömde visst att det ska läsas och skrivas också, men det var väl mer eller mindre underförstått:)

Med huvudet fullt av allt som ska hinnas blir det lite kaos emellanåt. Inte egentligen, men jag inbillar mig det. Som tur är finns stunder när allt som surrar i huvudet stannar upp. Tar en paus. Som när jag skriver, då finns bara jag och orden. Så himla gôtt.

 

Kommentera

