Som en grym bokcirkel

Första föreläsningen på Barn- och Ungdomslitteraturkursen kändes som en grym bokcirkel. Ett klassrum fullt av folk som verkar tycka att det här med litteratur är det bästa man kan ägna tiden åt.

Och med böcker som Guldkompassen, The Hobbit, Hon går genom tavlan ut ur bilden, Glasblåsarens barn och Harry Potter för att bara nämna några titlar på litteraturlistan kan det inte bli annat än bra. Få se vilka av böckerna ni får ta del av. (Jag läser lite fler böcker än vad som hamnar här – en del har jag inte klarat att läsa mig igenom, andra har jag skummat och en del har jag läst bara för min egen skull…)

Nästa vecka är det barnböcker på listan; Nalle Puh och Lille Prinsen, plus något kompendium och någon fackbok. Verkar helt okej.

 

Kommentera

