Helg lika med… grammatik

Helg är inte lika med ledigt när man pluggar. Jag glömmer det. Tycker att jag har god disciplin och ägnar studierna uppemot 7 (8) timmar per vardag. Har ingen stenkoll på antal timmar, men de sista veckorna har jag börjat få in vissa rutiner och märker lättare nu hur mycket tid jag lägger på kurserna jag går. En kurs hade varit för lite, två hade kanske räckt och tre, ja det blir inte så mycket tid över, om jag säger så.

Läst hade jag gjort ändå, så barn-och litteraturkursen styr väl mest det jag läser och att jag ”lär” mig läsa litteraturen. Skrivit hade jag gjort ändå, och nu får jag respons på det jag skriver och disciplin att skriva. Men, jag hade inte läst grammatik. Så svenska-kursen är nog den som verkligen känns som plugg, särskilt när det är helg och jag helst vill läsa, eller skriva. Inte sitta med ordklasserna och fonetik.

 

 

 

 

Kommentera

