De sista orden

Redigering pågår! Så skulle det kunna stå på min dörr, eller vara skrivet i pannan på mig. För det är ungefär det enda jag tänker på just nu.

Skrev för några dagar sedan klart de sista kapitlen på manuset jag arbetat med under vårens skrivarkurs. På sexton sidor, finns 7964 ord. Här har jag de sista orden som avslutar berättelsen om några tonåringar som kämpar med att hitta sin plats i livet, i skolan, i gruppen, i sig själva… You name it. Vad är det man försöker hitta när man är sexton år om inte sig själv?

Några dagar till, sedan dags för feedback. Än så länge har jag fått riktigt god sådan. Konstruktiv utan konstigheter. Sådant som fått mig att tänka till, och sådant som kan göra berättelsen ännu bättre. Men innan dess har jag ännu tid att lägga redigeringshanden vid de sista orden.

 

2 reaktioner på ”De sista orden

    • Österlens folkhögskola har en på distans, eller två… En för skrivövningar som man går innan man ev kan gå fortsättning då man arbetar med ett manus. Har varit väldigt lärorikt och utvecklande, och kul!

Kommentera

