Bokbloggsjerka – Vad jag läser nu

Annikas bokjerkaBokbloggsjerka från Annika som vanligt här i helgen och hon undrar vad vi läser just nu.

Jag är snart halvvägs in i Del 1 av trilogin Vindens namn – berättelsen om Kungadråparen, dag 1. En fantasyberättelse i klassisk anda av Patrick Rothfuss.

Dessutom läser jag Hundra år av ensamhet av Gabriel García Márquez. Fast den har jag knappt börjat och känner redan viss oro över de evighetslånga meningarna och de oändliga styckena som tycks fortsätta sida upp och sida ner. Jag som älskar böcker med tydliga och inte för långa stycken och mycket dialog – hur ska det här gå? Har inte riktigt greppat storyn än men vill ge boken en chans då den är till bokcirkeln.

 

17 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Vad jag läser nu

  1. Jag älskar Vindens namn men tycker det är tråkigt att författaren verkar följa i fotspåren av andra fantasyförfattare och dra ut på tiden mellan böckernas utgivning, vill läsa tredje delen!

  2. Hundra år av ensamhet tog jag mig igenom på den tiden när han fick Nobelpriset och jag minns den fortfarande med bävan. Första halvan var helt hopplös, sedan lossnade det plötsligt och blev faktiskt ganska bra 🙂

  3. Har inte varit sugen på att läsa Hundra år av ensamhet så här långt, å andra sidan så har jag börjat läsa om en del klassiker, som jag inte trodde att jag skulle vilja läsa om, och sneglat på några Nobelpristagare som jag inte har läst, så vem vet vad som händer framöver. 🙂

  4. Imponerad över att du klarar att läsa flera böcker samtidigt, jag får lov att hålla mig till en åt gången om jag inte ska blanda ihop dem…

Kommentera

