Reklam i bloggen

Ser ibland att det dyker upp reklam hos olika bloggare men har inte sett fenomenet hos mig själv, tills nu. Däremot har andra som läser min blogg frågat mig om det, då det dykt upp reklam för dem när de läst. Inget jag förstått riktigt och inte heller satt mig in i. Eftersom jag inte vill ha reklam har jag tyckt att det varit skönt att det hänt väldigt sällan. MEN! Det går inte att undvika reklamen, hur sällan den än poppar upp.

WordPress har nåt avtal där de tillåter några samarbetspartners (eller vad de nu ska kallas?!) att lägga in reklam. Vill jag bli helt reklamfri måste jag betala mig fri, men det tror jag inte att jag gör just nu i alla fall. Så…. ursäkta för reklamen helt enkelt.

8 reaktioner på ”Reklam i bloggen

  1. Jag har också sett andra skriva om det, men inte själv sett någon reklam. Inte förrän härom dagen då det låg en ruta på min förhandsgranskningssida, som talade om att vissa besökare ibland kunde se reklam just där.
    Och jag säger samma sak: Det är inte MIN reklam!

    • Hoppas det inte blir för vanligt. Jag är rätt reklamkritisk och kan till och med välja bort att läsa bloggar som har reklam som stör. Men lite vänligare inställd blir jag nu när det kanske inte alltid är självvalt…

Kommentera

