Bokbloggsjerka – Mitt bokkaraktärsjag

Annikas bokjerkaHelggjerkan som pågår fre-mån hos Annika, kommer ibland med lite svårare frågor. Det är kul när man får tänka till lite och men den här gången tycker jag det var rätt svårt.  Finns det någon karaktär/ några karaktärer som du kan känna igen dig i? Vem/vilka i så fall och på vilket sätt?

Jag kommer inte på någon karaktär där jag tycker att jag hittar hela mig, utan det blir vissa drag som jag känner igen mig i. Läser om Ove just nu, alltså En man som heter Ove, och shit liksom vad jag kan känna igen mig i i honom. Mest i strukturbiten då, så vi är nog rätt autistiska Ove och jag, men ordning och reda ska man inte förakta 😉

Som sagt, det finns karaktärer med igenkänningsfaktor men inga som direkt utmärker sig. Inte nu när jag tänker på dem i alla fall. Kanske kommer på fler när jag kikar runt i jerkan…

 

12 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Mitt bokkaraktärsjag

  1. Och jag råkar var gift med ”En man som också heter Ove”. Tror att det är en karaktär som många har drag av, men som det är lite ”otäckt” att erkänna.

  2. Jag hittar nog ingen karaktär jag känner igen mig i helt och fullt, men det är kul att hitta delar som känns bekanta. Och Ove, han finns inom mig han med!

Kommentera

