Det går bara inte – Camilla Jönsson

Det gar bara inteCamilla Jönssons ungdomsbok Det går bara inte blev jag nyfiken på redan i våras, speciellt eftersom Camilla Jönsson är en av debutanterna på Debutantbloggen. Försöket att läsa boken i våras gick sådär eftersom den försvann på vägen under reservationen hos biblioteket. Men nu så.

Handling
Det går bara inte handlar om kärlek och att tycka om två på samma gång. Emelie som går estetprogrammet på gymnasiet slits mellan Viktor som finns på skolan och Sandor som går på en annan skola. Båda killarna vill gärna träffa henne, och hon borde nog räkna sig som flickvän, åtminstone till den ena. Förvirringen är total och kompisen Stina är arg för att Emelie inte kan välja.

Min reflektion
Det går bara inte, är en titel som funkar bra till Emelies situation. Hon kan inte välja, kan inte bestämma sig och hon kan inte lista ut vad hennes känslor vill. Vilken kille som är bäst kunde jag som läsare tycka var rätt uppenbart och därför störde jag mig på att hon inte såg det själv. Annars tycker jag att det här var en rätt mysig historia, trots allt. Språket är behagligt och vändningarna inte alltför drastiska, utan vardagen rullar på, fastän det är lite katastrofläge emellanåt. Det går bara inte gav några timmars skön medryckande läsning och det kan jag alltid rekommendera.

 

Finns att köpa på Adlibris och på Bokus

2 reaktioner på ”Det går bara inte – Camilla Jönsson

  1. Den boken har jag också varit sugen på! Har läst om den flera gånger. Kanske ska ta den när jag är sugen på lugn mysläsning då 🙂

    SV: Men vilket fynd!! Inte illa. Kulla-Gulla såg jag också ett par stycken idag, perfekt böcker att hitta second hand 🙂

Kommentera

