Besegrad av bacillerna

Igår kröp dom sig på mig. Bacillerna jag undvikit. Att åka buss eller spårvagn har varit som ett minerat fält. Host här och där, nysningar till höger och vänster och så detta evinnerliga snörvlande. Är det bara jag som släpar med mig pappersnäsdukar? För runt en dras det in, och stryks bort med händer och fingrar. Blä, vad äckligt!

Vet dock inte vad jag ska skylla bacillerna på. Bör ha blivit smittat i söndags… Eller så är det helt enkelt så att jag envist tryckt tillbaka utbrottet för redan i helgen tänkte jag att nu är det min tur, dags att bädda ner sig i sängen, käka halstabletter och överleva dagarna med hjälp av febernedsättande. Men nejdå, inget bröt ut.

Så igår kväll fick jag se mig besegrad. Jag kunde inte längre ignorera känslan av att det började sticka halsen, att det hettade i ansiktet, att huvudet började kännas som ett mycket stort klot utan hjärna och att kroppen började väga uppemot ett ton.

Istället för spanskakurs och svenskastudier har jag idag ägnat förmiddagen åt att kika på Twilight och New Moon, för sämre än att orka kolla på tv är jag tack och lov inte.  Räknar blankt med att vara bättre imon. Morgondagen får alltså fyllas med det där pluggandet som inte orkas med idag 🙂

 

6 reaktioner på ”Besegrad av bacillerna

Kommentera

