Bokbloggsjerka – Boktrailer, eller inte

Annikas bokjerkaFredagen har flugit förbi. Tentaplugg mest hela dagen och lite Nanoskrivning på det. Och Moulin Rouge, en riktigt bra film enligt mig 😉 men en bokbloggsjerka ska väl få plats också. I helgens jerka tar Annika upp det här med boktrailers. Hur ställer du dig till dessa och finns det någon trailer/några trailers som du tycker att vi bör se?

Det var bara för något år sedan som jag insåg att det ens fanns. Eftersom jag gärna vill skapa mig en egen uppfattning om hur karaktärerna ser ut, med hjälp av de beskrivningar man får från boken tycker jag inte om att se karaktärer på omslag, eller i film.

Råkade dock se en boktrailer för Den femte vågen, Rickards Yanceys dystopiska science fiction-roman och tyckte den var bra. Fast nog vart jag irriterad över att min bild av karaktärerna genast ersattes med trailerns skådespelare. Men men, får försöka glömma detta tills det är dags för tvåan, som inte verkar vara aktuell än på ett tag.

 

9 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Boktrailer, eller inte

    • Pluggar svenska och barn-o ungdomslitt, med en tanke om att bli språkkonsult framöver, typ jobba med texter, info…
      Nanoskrivande – NaNoWriMo, National Novel Writing Month – en internationell skrivutmaning om att skriva minst 50000 ord under november månad, rätt många skrivbloggare har hängt på, så jag ville ju inte vara sämre jag 🙂
      Den femte vågen är en trilogi och tvåan är ju inte riktigt i sikte så det kan nog ta ett tag innan den trilogin är klar 😉

  1. Jag visste inte heller att det ens fanns för något år sen. Jag har upptäckt att det är bättre att kolla på trailer efter man har läst:).

  2. Tittade faktiskt precis på trailern till Den femte vågen och precis som du har jag läst boken redan. Om jag hade valt den boken utifrån trailern så hade jag blivit riktigt besviken…

Kommentera

