Bakgrundsmusik från Glee

Har ägnat lite tid åt att Nanoskriva, med tv:n på i bakgrunden. Då dök Glee upp. Första avsnittet, första säsongen. Följde den då, när det begav sig för flera år sedan, men sedan tappade jag och Glee varandra. Kändes som att jag ville följa eleverna vidare ut efter att skolan var slut, men att serien hängde sig fast vid Glee-elverna som var kvar, och de nya fick mer plats än jag gillade. Jag som ville se hur det gick för dem som slutat och då särskilt Rachel…

Jag gillar att skriva med lite musik i bakgrunden ibland, speciellt om det är rätt lugn och soft musik, men kan också tycka tystnad är helt okej.

Så från första säsongens nummer i Glee till de senaste. Hittade ett några veckor gammalt klipp med Rachel på Youtube som jag tyckte var fint, Yesterday från Love, love, love – en låt som passar bra för bakgrundslyssnande 🙂

 

4 reaktioner på ”Bakgrundsmusik från Glee

Kommentera

