Bokbloggsjerka – Karaktärer jag vill träffa

Annikas bokjerkaFredag (redan!) och helgens jerkafråga från Annika lyder: Vilken  skulle du helst vilja möta IRL och varför? Med tillägg från Annika att man får nämna fler än en…

Efter lite funderade kom jag fram till att Minoo i Engelsforstrilogin, Cirkeln ni vet, är en karaktär jag kan tänka mig träffa då hon verkar klok och mysig.

Parvaneh från En man som heter Ove, verkar vara en härlig, rolig och klok människa som jag gärna skulle träffa.

Annars tycker jag det var en svår fråga och alla karaktärerna liksom hamnade huller om buller i tankarna, granskades och ratades. Men jag hade också tyckt det var kul att träffa familjen Weasly från Harry Potter, då Rons familj verkar vara ett härligt gäng.

weasly family

 

 

14 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Karaktärer jag vill träffa

Kommentera

