Det är tredje gången…

angel five… på den här terminen som jag är sjuk. Jag vet inte hur jag blev smittad denna sista gång på året (håller tummarna för att jag inte hinner bli sjuk igen innan året är slut). Men nu så sitter jag här med ont i halsen, huvudet och med feber. Än en gång. Blä hä!

Tre gånger på en termin. Det är två gånger för mycket. Jag jobbar ju inte ens. Studiekamrater har hållit sig friska så ingen skuld på dem. Jag har inga barn som drar hem baciller från förskolan/skolan… Hm. Jag misstänker att spårvagnsåkturer ligger bakom. Där har jag blivit hostad och nyst på under hösten.

divergentSå för sjuk för att orka plugga då hjärnan är i ett moschigt segt tillstånd, men pigg nog att orka maratonkolla på Angel och har börjat läsa Divergent också. Inget ont som inte har lite gott med sig, typ.

Men nog önskar jag mig en friskare vårtermin. Jag vill inte starta om med träningen hela tiden. Det är så härligt att känna hur kroppen blir starkare och snabbare, men så puttas man tillbaka ner mot nollkonditionspunkten igen, bara för att man inte kan träna på någon dryg vecka. Önskar mig ett snabbt tillfrisknande, utan bihålekrångel… 😉

 

7 reaktioner på ”Det är tredje gången…

    • Ja, bäst är när jag promenerar mycket. Dumma är att när jag blir sjuk, slutar jag promenera och utsätter mig alltså mer för bacillerna på vagnarna då, när jag redan är nedsatt… Ond cirkel 😉

Kommentera

