Redigeringstider

Har ägnat mig åt redigering omgång 1 och kommit nästan halvvägs genom manuset. Jag har pluggat till tentorna lite grann också.

Redigering omgång 1 alltså. Tänker mig en omgång 2 då jag ändrar typsnitt och går in lite djupare i om det finns luckor, överflöd eller vad det nu må vara som behöver fixas till. Just nu är det mest en ytskrapning som pågår. Jag kollar meningsbyggnad, ändrar små detaljer och annat lätt att upptäcka som lite ”fel”. Det som jag funderar över om det behöver läggas till, eller tas bort markerar jag för en överläggning med mig själv till senare.

Har tack och lov en del kommentarer kring texten från min feedback-partner sedan i våras, så då vet jag åtminstone vad en person tyckt och tänkt om texten. Gör det lite lättare att själv se på den med öppna ögon plus att jag får en känsla för vad fler kan fundera över. Mycket praktiskt  😉

 

4 reaktioner på ”Redigeringstider

  1. Ibland får jag för mig att jag ska börja plugga något igen. På deltid, på distans. Vore ju dessutom väldigt roligt att skriva den där magisteruppsatsen i barn- ich ungdomslitteratur som jag en gång påbörjade. Men nej, det blir inte nästa år heller. Fast det finns ju ingen åldersgräns på universitetet så någon gång så…

Kommentera

