Sagan om ringen

lord of the rings_frodo
movie poster UK

Tittade på Sagan om ringen-trilogin här nu under några kvällar och fick läslust till böckerna. Jag läste dem innan filmerna kom på bio och minns att de skiljer sig en aning, men på ett bra sätt. Fast de kräver lite tålamod eftersom det finns stycken (sidor) som förlorar sig in i beskrivningar eller hur det nu var… Tror inte våren är rätt period för dem. Får minnas känslan när jag ser böckerna i bokhyllan, att jag vill läsa om dem och inte vänta för länge.

Kan något år till vara lagom nog?

2 reaktioner på ”Sagan om ringen

  1. Så olika vi är. Jag läste Sagan om ringen på 80-talet, tvingade mig igenom dem, skulle aldrig läsa dem igen och vill inte ens se filmerna… Men fantasy är verkligen inte min grej. Resten av familjen älskar dem! Ja, barnen har bara sett filmerna, men mannen skulle nog gärna läsa om böckerna…

    • Sagan om ringen är ju ingen enkel fantasy. Vet många som går bet på läsningen av den. Gjorde jag också först, men när jag bytte språk till engelska gick det bättre några år senare 🙂

Kommentera

