Redigering vid skärpa

Jag har inte sagt (skrivit) så mycket om hur det går med redigeringsarbetet sista tiden. Det beror på att det går segt. Även om jag har någon timma över, oftast eftermiddag- och kvällstid, känner jag inte alltid att jag har skärpan för det. Att titta på texten jag skrev i våras för att göra den skarpare nu, utan att ha huvudet med – ja, det säger sig själv liksom att det inte blir bra.

Alltså bara redigering vid skärpa.

Tyvärr tycks jag sakna denna skärpa för nu har det gått en vecka sedan förra redigeringstillfället (tre morgnar i rad) och dessförinnan hade manuset fått vila i nästan en månad. Jag hoppas inte det ska dröja lika länge tills jag tar upp texten igen, utan att det finns lite utrymme plus ork tidigare än så.

 

2 reaktioner på ”Redigering vid skärpa

  1. Jag måste alltid koncentrera mig sjukt mycket när jag redigerar. Det är verkligen ansträngande och jag pallar med det korta stunder i taget. Att skriva är oftast lättare.

Kommentera

