Att inte skriva

Jag saknar att skriva fritt, skönlitterärt alltså. Att redigera, som jag gör alldeles för sällan på mitt manus, är inte alls samma sak.

Sist jag skrev fritt var under NaNoWriMo (National Novel Writing Month) i november. Å andra sidan hade denna skrivmånad gått av stapeln nu hade jag nog inte kunnat delta… Har alldeles för mycket i skolan och för mycket i huvudet för att få en lugn skrivstund…

Ska bara redigera klart manuset omgång ett, vilket i och för sig borde gå ganska fort när jag väl har ork. (Men nu är det hemtentaskrivande som gäller i några dagar.) Ska bara bli lite piggare. Sedan tid för det fria skrivandet.

Så vad kan jag säga. Den som väntar på nåt gott, typ… får ha ett väldigt bra tålamod ibland.

 

4 reaktioner på ”Att inte skriva

  1. Det fria skrivandet är verkligen det roligaste! Jag saknar det. Håller också på med redigering nu. Men snart så 🙂 Hoppas det går bra på hemtentan!

  2. Jag har inte heller skrivit sedan i november och saknar det! Men det är annat som ska göras nu, så blir nog inget skriv förrän i mars och då blir det nog mest omskriv/redigering och det är inte riktigt samma sak. Nyskriv blir det nog till sommaren.

Kommentera

