Bokbloggsjerka – Samla böcker och vinna askar

Annikas bokjerkaFredag och då börjar såklart helgen med Annikas jerka för oss boktokiga bloggare. Så skriver hon denna gång: Veckans jerka har hämtat inspirationen från BOTNS podcast: Do readers have to be collectors? 

Jag tycker om mina böcker och har svårt för att skiljas från dem. Men jag vill egentligen inte ”samla” på dem eftersom det är en fråga om både plats och pengar. De jag köpt och gillat lite mindre säljer jag gärna eller skänker bort. Vissa böcker som jag lånat och läst, och som jag verkligen gillat, köper jag ibland. Tycker ju om att läsa om 🙂

Den här helgen är jerkan extra spännande eftersom man kan få chansen att vinna en fin bokask. För att göra jerkan ännu festligare finns det denna gång möjlighet för 3 st deltagare att bli ägare till en av dessa underbara bokaskar. (Kika här för regler)

Kan inte låta bli att delta och är sugen på asken som heter Henrik IV. Fin va?!

Henrik IV

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Samla böcker och vinna askar

  1. Jag är också en om-läsare, då måste man samla på dem. Jag har ett dilemma kring bok-återvinning: bra böcker vill jag ha kvar och dåliga böcker vill jag inte pracka på någon annan. Vad göra?

  2. Jag har svårt att skänka bort böcker som jag inte tycker om, knäppt, jag vet:). Men har sagt många gånger att jag ska göra det nån gång..hmm..:).

  3. Oj läsa om. Det har jag aldrig lyckats med även om jag tänkt på det. Det finns ju så många andra böcker som lockar.

Kommentera

