Bokbloggsjerka – Ord på huden

Annikas bokjerkaI helgens jerka funderar Annika på tatueringar då citat från litteraturen kan pryda kroppen. Hon undrar: Är det här något som du skulle kunna tänka dig att göra? Vad skulle det i så fall bli, och inte minst, var på kroppen skulle du placera konstverket?

Jag har hittills inte fått lust till någon tatuering överhuvudtaget, och har svårt att tänka mig att ett bokcitat skulle få mig att falla för det. Om jag hade en tatuering var skulle den då sitta? Helst hade jag velat dölja den ibland, för att ibland visa upp den. Och om den visas upp, då skulle jag vara noga med att hela syntes. Den skulle inte få täckas till viss del, och eftersom jag redan tycker det är svårt nog med kläder vill jag inte lägga ytterligare besvär till detta. Tänk om jag hittar värsta fina klänningen och har en tatuering på säg ryggen, och märker att klänningen inte gör den rättvisa… Det skulle jag störa mig på.

Kort svar blev långt 🙂 Ska bli kul att se vad ni andra sagt.

 

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Ord på huden

  1. Jag vill nog också kunna dölja en tatuering om jag vill. Jag har i och för sig en på handleden men jag ser den inte själv så oftast tänker jag inte ens på den..

  2. Ja, mina tatueringar är sådana att jag kan visa upp dem när jag själv vill och är lagon stora /små för att inte störa heller.

  3. Jag har så många tatueringar att de är svåra att dölja om jag inte har långärmat på mig. Men jag ser mina tatueringar som smycken som jag gärna visar.

  4. Jag har fem tatueringar gjorda och flera i tanke som jag vill göra. Jag sydde en gång en långklänning i sammet och taft så den skulle passa ihop med min första tatuering…

Kommentera

