Diktare till granskning

Coleridge, Keaton, Stagnelius, Almqvist, Geijer och många fler. Diktare jag nog tidigare inte läst men kanske ändå hört talas om. Nu granskas versmått och strofer, innehåll och mening. Inte alltid lätt att förstå men alltid roligt att försöka 🙂

7 reaktioner på ”Diktare till granskning

  1. Colebridge? Jag kom att tänka på Coleridge nu, en poet som jag varit nyfiken på men inte kommit mig för att ta reda på mer om.
    Måste väl erkänna att han figurerade i en av Douglas Adams böcker… en av hans längre poem alltså…

      • Mycket praktisk för bloggande hemifrån, som idag. Men lite svårare att skriva med… Och svårare att korrläsa i tycker jag. Som sagt, bra att du hade ögonen m dig 🙂

      • Jag använder ju appen på iPaden, har den på iPhonen också men där är ju skärmen så nyttig. Och det är helbra när man är nån annanstans och inte har laptopen med. Eller i sängen på kvällen. Jag brukar läsa böcker på appen också, men när jag för första gången försökte låna en E-bok från biblioteket, fick jag inte till det alls. Den skulle hamna i iBooks men det gjorde den inte. Måste gå till biblar snart och se om dom kan hjälpa mig med det.

      • Det funkade till min förvåning ganska bra på phånen också. Man fick bara scrolla hela tiden. Men vanliga böcker kommer man nog aldrig att sluta läsa. Inte jag i alla fall.

Kommentera

