Tematrio – Kultur

tematrioVeckans tematrio hos Lyran sneglade jag på för några dagar sedan men har inte riktigt haft tid att skriva. Lyran vill att vi berättar om tre kulturgrejor vi gärna nyttjar. Min trio blir:

1. Läsa. Egentligen tänker jag inte på kultur som att läsa böcker, men det är tydligen en kulturgrej. Alltså är jag väldigt kulturell som läser så mycket 😉

2. Bio. Som student har det blivit lite mindre av den varan, och om man ser till biljettpriserna kan jag lika gärna gå på teater, som ju numera kostar lika mycket som en biobiljett. Är det inte lite sjukt att en biofilm ska kosta 110-155 kr?

3. Musikal. Teater, opera och allt vad det heter är också roligt att besöka, men musikal slår liksom allt. Känslorna blir ännu starkare när de förstärks av musik och sång. Jag gillar!

The Phantom of the Opera
The Phantom of the Opera

 

 

5 reaktioner på ”Tematrio – Kultur

    • Arg tant, det lät lite kul 🙂 Mycket kultur i stan där man bor tycker jag ökar på kulturkonsumtionen, nästan så att jag får dåligt samvete om jag inte varit på konserten, showen, pjäsen, operan… som ”alla” talar om.

  1. Håller med om att biopriserna är sjukt höga, kan inte förstå de motiveringar som brukar presenteras ang detta. Musikal är trevligt, skulle gärna gå på mer sånt.

      • Konkurrens är ju bästa botemedlet men det finns ju tyvärr inte så mycket sådan. Vi har en sådan här i Norrköping och de ger ett litet annat utbud också ofta vilket är trevligt.

Kommentera

