Skriva självsäljande… vi har ett resultat

Okej, en liten uppdatering om skrivandet jag ägnat mig åt på sistone. Att skriva skönlitterärt har inte skett på länge och redigerandet har inte heller fått utrymme, men det innebär ju inte att jag inte skrivit. Förutom att skriva till bloggen en 5-6 ggr/v har jag skrivit hemtentor och jobbansökningar. Tentorna har kammat hem minst godkänt, och det är målet att slippa tenta om, så jag är nöjd.

Men mest nöjd är jag ändå med resultatet av mitt självsäljande skrivande (som jag skrev om för ett tag sedan). Vid utformningen av personliga brev gäller det ju att sälja in sig själv för att få den där intervjun som kan leda till jobbet. Av åtta sökta jobb har fem kallat till intervju och ja, kalla det skryt om ni vill, men jag är så himla glad över att det jag skrivit i mina brev lyckats förmedla att jag kan vara en tänkbar kollega. Nu har jag, tack och lov, inte behövt gå på fem intervjuer utan kunde boka av de sista två då redan andra intervjun gav sommarjobb. Yay!

Så nu håller jag tummarna för att jobbet inte tar musten ur mig utan att jag orkar skriva, redigera och läsa riktigt mycket i sommar 🙂

 

4 reaktioner på ”Skriva självsäljande… vi har ett resultat

Kommentera

