Är det inte bra så är det inte det

Jag har tagit tid från pluggandet för att redigera lite här i påskhelgen. Vissa stycken behöver jag inte röra, andra behöver jag göra små justeringar i och några behöver jag ändra helt och hållet. Är det inte bra så är det inte bra, och det går inte att dölja. Speciellt nu här i redigering omgång två blir det extra tydligt när omgivande stycken är rätt okej (beroende på dagsform kan jag tycka att de är lysande… och ibland helt urusla…).

Ett gäng sidor har jag lätt glidit förbi, kanske uppemot åttio stycken (1, 5 radavstånd), medan ett fåtal sidor har bråkat och envisats. Jag hoppas komma igenom dem i en inte alltför avlägsen framtid, typ de närmsta dagarna. Men med tentatider här igen, blir det till att vara rädd om dagarna så jag får se hur mycket utrymme redigerandet får. Studierna först trots allt.

 

2 reaktioner på ”Är det inte bra så är det inte det

  1. Redigerandets vardag.Det hinner hända mycket i ett manus under redigering 🙂 Det bästa tycker jag är när man tydligt märker att det blir bättre för varje omgång.

Kommentera

