En smakebit på söndag – Allegiant

en smakebit på söndanDet är söndag och dags för en liten smakebit igen. Det är den norska bloggaren Mari som ber oss bokbloggare dela med oss av vad vi läser – utan spoilers please – i hennes blogg Flukten fra virkeligheten där allas smakebitar kan läsas.

Jag läser Allegiant, Veronica Roths tredje och sista bok i serien som började med Divergent. Smakebiten kommer från sidan 11, men jag är nästan klar med boken och kan säga att den varit mycket spännande. Här får vi följa huvudpersonen Tris, i en lite svår situation.

” ‘I think you’ re all idiots.’ My hands are curled in my lap like a sleeping child’s. My body is heavy with truth serum. Sweat collects on my eyelids. ‘You should be thanking me, not questioning me.’ ”
divergent-book-3-allegiant

14 reaktioner på ”En smakebit på söndag – Allegiant

  1. Den serien är en sådan som jag önskar jag hade oläst så att jag skulle få läsa den. Gillade alla böcker. Slutet var kanske inte det jag hade önskat mig, men…

    • Har lest de to første bøkene i serien og gleder meg til å få med meg siste bok også! Har ikke sett filmen ennå men regner med å få sett den snart. Tusen takk for smakebiten:-)

Kommentera

