Skriva läsa plugga

B-uppsats, textanalys. Roligt men snurrigt. Teori, metod och forskningsbakgrund… Det går liksom ihop, eller inte. Blir att reda ut imorgon då hela dagen är avsatt åt just uppsatsplugg.

Litteraturvetenskapskursen roar oss med läsning av Stolthet och fördom, Mig äger ingen och Bridget Jones dagbok till fredagen. Jag som envist läser Jane Austen på engelska insåg rätt snabbt att det skulle gått fortare med en svensk översättning, men skönheten i originalspråket förtrollar mig så det är bara att ge sig till tåls. Bridget Jones dagbok har jag på svenska och Mig äger ingen är ju svensk från början (en självbiografisk bok av Åsa Linderborg) så de två ska väl gå snabbt att ta sig igenom.

Nu, läsa!

Bridget mfl

 

 

Kommentera

