Bokbloggsjerka – Kort är gott

Annikas bokjerkaDå har jag äntligen tid att hänga på bokbloggsjerkan, eftersom studierna är på sluttampen och litteraturtentan nästan klar. I helgens jerka undrar Annika om vi har några korta böcker att rekommendera, sådär på en 100 sidor, eller lite över.

Jag kikade i hyllan och hittade nästan ingenting, men en tunn rygg gjorde mig nyfiken och inuti fanns det great gatsby140 sidor roman. The Great Gatsby. En pocketversion med rätt så liten text så jag kan tänka mig att den består av fler sidor annars. Jag läste den förra våren och gillade den verkligen, bland annat för att den har en skön stil. Om du vill veta vad jag tyckte mer kan du läsa här.

Nu hoppas jag på flera bra tips på korta böcker från er andra.

Och så passar jag på att hälsa en ny följare välkommen, jättekul att du läser min blogg!

 

6 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Kort är gott

  1. Den här har jag funderat på att läsa av och till. Få se om det kan bli av så småningom. Borde ju kunna gå i och med att den inte är så tjock… 😉

  2. Jag fick rota igenom mina bokhyllor och hittade några böcker jag nästan glömt… Jag läser väldigt sällan tunna böcker…

Kommentera

