Tid för att skriva

Det finns alltid en massa saker som tar tid från skrivandet. De flesta tidstjuvar är rätt lätta att undvika, som internet, tv och träning (fast träningen borde man inte undvika egentligen). Andra är lite svårare. Att träffa vänner händer liksom inte dagligen så det vill i alla fall jag inte välja bort som det är nu. Värsta tidstjuven är dock jobb. Inte så mycket jobbandet i sig även om det får en åtta till tio timmar att försvinna varje dag (inräknat restiden då) utan att jag ofta är väldigt trött efter en arbetsdag. Att jaga ord och knåpa ihop stapplande meningar för att huvudet är segt är inget kul. Speciellt inte när jag vet att det brukar gå rätt lätt.
Så nu tampas jag med den trötthet som ett nytt arbete för med sig och hoppas att det blir ett jobb jag snabbt kommer in i och som jag snabbt vänjer mig vid. Jobbet måste stanna på jobbet så att tiden hemma kan fyllas med att skriva. Eller med att redigera, det går också bra.

Och så hälsar jag en ny följare välkommen! Kul att du vill följa min blogg 🙂

Kommentera

