Bokbloggsjerka – Bokläsning

Annikas bokjerkaMidsommarafton och bokbloggsjerka. Hur skönt som helst med en ledig fredag efter första arbetsveckan på sommarjobbet. Dessutom roligt att ha tid att hänga på jerkan igen. Idag undrar Annika: Hur länge väntar du innan du påbörjar en ny bok?

Jag väntar oftast inte alls. Det enda som kommer i vägen är sådant som att man måste sova, jobba, äta (fast äta kan man göra samtidigt som man läser, åtminstone ibland) träna, hänga med vänner… Ni vet.

Dessutom gillar jag att läsa två eller flera böcker på en gång. Just nu läser jag Stephen Kings Att skriva, Strindbergs Röda rummet och Sarah Dessens Mycket mer än så. Dessens är snart slut och den har jag mer eller mindre sträckläst två kvällar i veckan, Röda rummet läser jag något kapitel i då och då, liksom i Kings bok. Det är skönt att ha olika böcker igång efter humör och behov.

Sarah Dessen

Glad midsommar på er!

 

Annikas bokjerka

16 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Bokläsning

  1. Har sett så mycket om Sarah Dessen senaste veckan, måste försöka få tag på något av henne!

    Röda rummet har jag ju faktiskt också börjat på, får hugga tag i den igen så den blir klar någon gång!

  2. Träna kan man också göra med en bok! Till exempel ljudbok i lurarna eller om man sitter på en motionscykel på gymmet, tips 🙂

  3. Tusen takk for kommentaren hos meg i dag. Gøy å se at vi er så like; begynner på en ny bok med en gang den forrige er lest og har gjerne flere samtidig. God midtsommer 🙂

  4. Jag läser en bok och gången, men normalt utan några lägre uppehåll mellan böckerna. Just nu är jag sjuk i utmattningsdepression och då går läsandet trögt, varje bok tar längre tid att läsa och det blir längre uppehåll mellan böckerna.

Kommentera

