Skrivarkurs på sommaren

För många år sedan åkte jag på en skrivarkurs till Visingsö. Det är något av det roligaste jag gjort i skrivväg. Mycket var roligt, men särskilt förmiddagarna och eftermiddagarnas lektionstillfällen med skrivövningar och skrivtips uppskattade jag. Att träffa människor som tycker om att skriva är ju alltid kul, särskilt alla diskussioner om varför man skriver och hur. Många olika åldrar med allt från en sjuttonåring tjej till en man på dryga sjuttio gjorde också diskussionerna intressanta. Plus att jag verkligen gillar Visingsö, denna speciella långsmala ö med mycket fina cykelvägar.

Så om du funderat på att ta några skrivardagar på en sommarskrivkurs tycker jag verkligen att du ska göra det. Det finns rätt mycket att välja på så det är bara att kika runt för att se vad som passar. Och även om kurserna för den här sommaren nog är fullbokade kommer det ju fler tillfällen. Så spana nästa vår efter en skrivkurs som passar dig. Jag tror inte att du kommer ångra dig 🙂

Kommentera

