Redigering med nya perspektiv

Jag öppnade ett dokument för utskrift på jobbet, ett kapitel av de jag redigerar andra gången nu och den breda skärmen fick mig att se på orden med nya ögon. Hittade ännu lite att ändra på när texten spred ut sig över denna stora skärm. Coolt. Det finns så många ”genvägar” för att lättare se sin text vid redigering.

Jag skrev till exempel berättelsen första gången  i ett teckensnitt som jag sedan ändrade till redigering ett. Vid redigering två har jag ändrat radavstånd och en del indrag som låg lite fel. Och nu håller jag på att skriva ut redigering två för att läsa på papper.

Vilket jobb, bara för att försöka få till en text som håller. När oddsen för en eventuell publicering är typ mindre än minimala. Ja, ja. Jag har ju i alla fall roligt.

 

 

8 reaktioner på ”Redigering med nya perspektiv

Kommentera

