Låttexter och berättelser

Jag lyssnar på Melissa Horn och förundras över låttextens förmåga att förmedla så mycket känsla. Självklart spelar musiken stor roll i att skapa en stämning, men varje litet ord befinner sig liksom på rätt plats och en berättelse ges inom loppet av några minuter.

Fantastiskt!

Okej, det är ingen direkt ny upptäckt jag gör eller så, men jag kan inte låta bli att fascineras av fenomenet. En annan sitter ensam och kämpar med att skriva någon form av roman där sida upp och sida ner krävs för att en berättelse överhuvudtaget ska kunna förmedlas. Och nej, jag kommer inte byta och bli låtskrivare, det är en talang jag inte besitter, men tänk om jag kunnat… wow! Då hade jag gjort det 🙂

2 reaktioner på ”Låttexter och berättelser

Kommentera

