Bokbloggsjerka – Sömnpillerläsning

Annikas bokbloggsjerkaFörra veckan drog Annikas bokbloggsjerka igång men då hade jag inte riktigt tid så nu hänger jag på efter sommaruppehållet. Veckans fråga: Får böcker dig att somna eller håller de dig vakna i all oändlighet på nätterna?

Är jag pigg på kvällen kan jag läsa hur länge som helst, om boken håller intresset uppe vill säga. Är jag trött spelar det ingen större roll om det är den mest spännande bok jag läst. När ögonen svider och ögonlocken känns blytunga, då är det bara att ge upp.

Så om boken är tråkig får den mig inte att somna, bara att tröttna. Är jag trött så är jag, oavsett hur bra det är.

"Läsa nu?! Nej, sova..."
”Läsa nu?! Nej, sova…”

 

14 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Sömnpillerläsning

  1. Jag är så rädd att missa sömntåget när det går så när jag blir trött på riktigt då åker boken bort. Spelar ingen roll hur spännande den är 🙂

  2. Precis, är man trött så är trött, sådan är jag med. Är jag för trött då spelar det inte någon roll hur bra bok jag än försöker läsa, det enda som gäller är att sova.

  3. Normalt blir jag pigg av att läsa, så om jag inte bestämmer mig för en tid jag ska sluta så kan jag hålla på till morgonen. Men nu när jag är sjuk så kan jag somna sittande mitt på dagen mitt i en mening, det känns ovant och skumt…

Kommentera

