Bokstatistik i det senaste

När jag tittar hur många böcker jag listat de sista månaderna är antalet rätt skralt. Men jag läser ju fler böcker än de jag listar. De som kommer med där, under Läst 2014 är de jag bloggat om. T.ex. har jag läst Emma Granholms Ett nytt liv på köpet för bara någon vecka sedan. Den bloggade jag om för två år sedan. Den var helt klart värd en omläsning. Tyckte till och med bättre om den nu, när jag var lite bekant med den.

Många bokbloggare läser ju en väldigt stor mängd böcker. De tittar nog inte lika mycket på film och tv-serier som jag gör. Det sänker helt klart min lässtatistik, men jag ändrar ingenting. Jag läser när jag läser och jag tittar på vad jag tittar på när jag tittar på det – om ni förstår vad jag menar? 😉

 

 

8 reaktioner på ”Bokstatistik i det senaste

  1. Förstår precis vad du menar. 🙂 min lässtatistik går lite upp och ber och ibland känns den ganska låg. Men jag lyssnar ju en hel del på ljudböcker och det tar alltid mycket längre tid än att läsa så statistiken blir lite missvisande ibland…. 😉

  2. Jag har läst väldigt varierande mängd under årets månader hittills. Men vad sjutton, det är ju en hobby inte ett levebröd (för mig alltså). Jämfört med många andra läser jag ändå kopiöst mycket ;).
    Kan inte ens skylla på att TV:n tar tid. Jag sover helt enkelt för mycket för att hinna/orka läsa mer.

Kommentera

