Bokbloggsjerka – Planlöst läsande

Annikas bokjerkaDags för bokbloggsjerka – tur att Annika håller ordning på veckodagarna med sin jerka och lotsar oss in i helgen med den. Frågan idag lyder: Planerar du vad du ska läsa och när och hur går du i så fall till väga?

Nej det gör jag egentligen inte. Men ibland jag listar böcker jag skulle vilja läsa. Eller så reserverar jag flera stycken från biblioteket och då brukar jag försöka läsa klart medan jag har dem till låns. Fast det spricker rätt ofta, eftersom jag tar med för många hem, så en del återlämnas olästa. Gissa om det känns jobbigt ibland. Men är det kö så är det.

 

 

11 reaktioner på ”Bokbloggsjerka – Planlöst läsande

  1. Jag planerar inte heller i någon större omfattning, brukar bli vid utmaningar som Tre på Tre och så har jag någon sorts mental plan men annars läser jag det jag känner för. 😉

  2. Jag brukar med reservera för många åt gången, speciellt svårt blir det när de ramlar in alla på en gång! Men jag tänker lite som så att, hinner jag inte läsa den boken just nu pga för kort tid/kö då vet jag var den finns och jag kan låna den en annan gång!

  3. Jag är relativt välplanerad i mitt läsande och helt lössläppt i mitt bokköpande, vilket innebär att jag har nästen 200 olästa böcker här hemma… Då kan det behövas lite planering tänker jag…

Kommentera

