Back to the future

Jag tänker på framtiden hela tiden. Planeringen ligger i tvåveckorsintervaller då uppgifter ska lämnas in. C-uppsatsen ska påbörjas om en månad och sedan kommer januari och då är heltidspluggandet slut. Dags att söka jobb. Eller ja, det kan jag kanske inte vänta med tills dess. Puh, när ska det göras?

Och mitt i allt pluggskrivande vill jag skriva annat. Som tur är har jag lämnat ifrån mig manuset för genomläsning så jag har en liten redigerarpaus ett tag nu. Rätt skönt att komma bort från den sortens skrivande i nuläget. Men i november är det NaNoWriMo – en internationell skrivarmånad där alla deltagare skriver på sina manus med målet att nå minst 50000 ord på en månad. Jag deltog förra året och tyckte det var roligt men misstänker att det kan bli för mycket tid framför datorn eftersom jag samtidigt skriver uppsats.

2013-10-08 17.35.45
Där borta finns den – framtiden!

En annan lite kul framtidsgrej att fundera på är en kvällskurs till våren. Gärna på universitetet. Annars kan jag läsa vidare på spanskan på något studieförbund. Spanska läserjag nu, fast på dagtid. Jag och ett gäng pensionärer. Jättekul!

Som ni förstår så återkommer tankarna hela tiden till framtiden. Ibland är det svårt att befinna sig i nuet helt enkelt.

 

2 reaktioner på ”Back to the future

Kommentera

