Ännu en redigering

Jag vet att man ska nå en gräns för hur många gånger man kan redigera en text. Jag har inte nått den än. Men kanske blir det här en av de allra sista gångerna som jag redigerar manuset. Alltså innan det skickas.

Skickas. Till förlag.

Orden överväldigar. En verklighet jag inte riktigt trott på närmar sig. Det känns overkligt.

Men ännu är det inte dags. Jag läser och redigerar igen. Sedan överväger jag att låta en vän titta på manuset. Men jag är osäker. Är hon rätt för jobbet, hur mycket kan jag vägleda  henne i vad jag önskar få för sorts gensvar (bortsett från att hon ska tycka att allt är jättebra då) och hur lång tid kan hon få på sig? Eller ska jag nöja mig med att jag fick aktiv feedback förra våren när jag skrev manuset och med den feedback jag fick av andra halvan här hemma. Nej, desto fler som läst och sagt sitt, desto bättre. Gäller bara att hitta rätt personer för jobbet.

Jag återkommer med frågan och redigerar vidare.

Passar också på att hälsa en ny följare välkommen. Jätteroligt att du vill följa min blogg!

 

 

2 reaktioner på ”Ännu en redigering

Kommentera

