Skriva och skriva

Jag har skrivit och skrivit och redigerat och redigerat. Eller tja… Även om jag skrivit och redigerat var det inte på det jag tänkt mig. På manuset alltså som behöver bli färdigt. Nej.

Jag fick syn på en jobbannons som jag bara kände mig tvungen att söka. Ett vikariat på ett år och med uppgifter jag är van vid sedan mitt förra jobb. Men bara för att jag arbetat med samma sak förr, ungefär, betyder inte det att det blir lättare eller att det går snabbare att skriva ett personligt brev. Inte heller cv:et kunde jag använda som det såg ut, utan fick ändra en del också i det. Allt ska ju få plats på en sida också, i alla fall tycker jag att det ska vara så när det kommer till brev och cv:n, så jag fick en del att göra här i eftermiddag.

Nu är jag alltså för trött i huvud och ögon för att redigera på manuset. Men gissa vad? Jag har bett en vän läsa igenom det sedan när jag känner mig klar, och hon gör det gärna. Härligt 🙂

 

2 reaktioner på ”Skriva och skriva

Kommentera

