Tematrio – Fira pappa

tematrioI veckans tematrio hos Lyran är det tema pappa med tanke på den annalkande Fars dag-dagen. ”Berätta om tre böcker som handlar om pappor!

Jag väljer några pappor i ungdomslitteraturen som kanske inte är så lätta att fira… Plus att jag fuskar lite, eftersom de inte riktigt har huvudrollen i böckerna, utan finns lite mer i kulisserna, men de är dock nog så viktiga för det 🙂

1. Lex bok, Sara Kadefors. Lex kan bara träffa sin pappa om hon åker till fängelset. Så är det för Klara också i Klaras Hemlighet av Christina Wahldén.

2. Det borde finnas regler av Lina Arvidsson. Den håller jag på att läsa nu och Mias pappa dricker för mycket.

3. Emma Granholms Liv och Lovisa, om när ens mamma är kär och man blir tvungen att flytta in hos någon som blir ens styvpappa.

det borde finnas regler lina arvidssonLex bokChristina WahldénEmma Granholm

4 reaktioner på ”Tematrio – Fira pappa

  1. I bland är det nog så att en pappa i kulisser påverkar genom sin frånvaro! Jag har svårt för den här trion, försöker fortfarande komma på mer än den enda bok jag hittills hittat…

Kommentera

