Skrivtips 8 – Skrivkurstips i repris

Eftersom studieförbundens kataloger skickas ut nu, återanvänder jag ett tips jag redan nämnt. Att gå en skrivkurs.

För att få veta lite mer om skrivkurser, och vad jag tycker, klicka dig vidare här

Hoppas det finns något där du bor. Om inte annat kanske du upptäcker att det kommer någon författare och föreläser. För sådant brukar studieförbunden också ordna med. Eller biblioteken. Håll utkik!

 

4 reaktioner på ”Skrivtips 8 – Skrivkurstips i repris

  1. Skrivarkurser är jättebra! Bra skrivarkurser alltså. De jag har gått har varit jättebra och har haft en förträfflig lärare. Enstaka deltagare kan ha varit.. öhhh… jobbiga… men det är en annan femma.
    Har tyvärr hört talas om att vissa har upplevt motsatsen. Med deltagare som kritiserar personen och inte det skrivna, och läraren inte kunnat göra något åt det. Och även jag har upplevt deltagare som inte kan det där med att ge konstruktiv kritik utan gör mer skada än nytta.
    Ska kanske tillägga att jag både gått vad man kan kalla grundkurser, men ännu fler där man skriver något hemma, gärna ett lite längre stycke, och sedan diskuterar det skrivna tillsammans.

    Det tog mig faktiskt ett par år innan jag lyckades släppa loss tillräckligt och flödesskriva fritt under de där fem- och tiominuters övningarna. Väldigt många idéer föddes där och då – synd bara man inte har gjort så mycket av dem efteråt. Men de ligger här på datorn. Utkasten.

Kommentera

