Socionom med rätt att skriva…

… och att läsa. Två examen (snart då vad gäller min fil kand i svenska eftersom jag måste ansöka om examensbeviset) och jag hoppas nu när pluggperioden är över att jag ska ha gott om tid för att skriva. Vill ju utnyttja mina titlar. Den ena på jobbet (socialt arbete) och den andra får användas hemma. Vem vet, kanske kan jag göra mer än redigera mina egna texter och en dag ta mig an andras. 🙂

Passar på att hälsa en ny följare välkommen också. Vad kul att du vill följa min blogg!

2 reaktioner på ”Socionom med rätt att skriva…

  1. Jag har sett att vi är några stycken Socionomer som skriver. Kanske hör ihop, att jobba med människor och svåra situationer och att skriva om dem, eller kanske om något lättare som flykt.

    • Jag hade skrivit ändå, men mycket av social problematik intresserar mig och ger inspiration till vissa historier. När jag inte låter annat med fantastiska inslag influera skrivandet då 🙂

Kommentera

