Läsning avkopplande

Jag kollade på Kulturnyheterna och där var Otto Sjöstedt intevjuad, vd:n för Norstedts. Han funderade över varför e-boksförsäljningen går så trögt i Sverige som ju annars är ett digitalt land med god medial vana då sociala medier läses i stor utsträckning liksom att e-tidningsläsandet ökar. Sjöstedt tänkte då att bokläsandet är sammankopplat med avkoppling och att det analoga läsandet därför fortfarande är vanligast (även om bokförsäljningen minskar). Är det alltså inte avkopplande att läsa e-böcker? Eller hur tänkte han?

2 reaktioner på ”Läsning avkopplande

  1. Jag lyssnade oxå och tolkade det så att dator och liknande skärmverktyg förknippas med arbete. Det stämmer INTE för mig, datorn och mobilen är väldigt mycket min rekreation, men inte läser jag e-böcker för det…

Kommentera

