En ändlös ström av ord

Idag har jag skrivit. Alltså på riktigt. Skrivit på en berättelse. Och jag tänker skryta om det. För det får man när man är inne på sin femte dag med feber och ont i halsen. (Virus och inga penicillin här inte, utan ordinerad vila veckan ut.) Dessutom får man skryta lite när man är supernöjd med ovanligt stort antal skrivna ord på en dag. Så håll i er:

8457 ord. Lika med 46 039 tecken inkl blanksteg (37 853 tecken utan blansteg). Eller 24 sidor skrivna i Times New Roman, storlek 12 och ett och ett halv radavstånd. 😀

Det här händer inte så ofta. Och det var flera år sedan sist. Av två anledningar. Hur ofta har man en hel dag på sig att bara skriva, och hur ofta orkar min rygg med detta? Inte ofta. Så trots feberyran (kanske därför det gått så bra idag?) känner jag mig alltså rätt nöjd. Yay me!

8 reaktioner på ”En ändlös ström av ord

Kommentera

