Skrivfundering

Egentligen har jag två funderingar.

1. Vad kommer jag få för feedback från min vän som läser manuset?

2. Är det här egentligen det manus jag känner att jag vill börja med att försöka få publicerat?

På fundering ett kommer jag ju få svar. Om hon nu inte gett upp och vägrar ge mig någon form av kritik överhuvudtaget för att det var så eländigt och dåligt… Ja, ni ser ju hur illa ställt det är med självförtroendet för stunden. Det går lite upp och ner. Ibland är det tvärtom. Hon skulle bara våga kritisera detta briljanta manus. 😉

På fundering två kan ju bara jag själv svara. Och det gör det hela så mycket svårare. Suck.

 

6 reaktioner på ”Skrivfundering

  1. Å vilken jobbig fundering, den där tvåan. Hoppas verkligen din testläsare kan ge lite bra feedback. Där är jag nog ganska glad att jag själv inte har mer än ett manus att väja mellan – det gör liksom det hela lite enklare 😉

    • Jag hoppas det med 🙂 Och med tanke på hur mycket jag arbetat med det så vet jag att något drygt år till skulle behövas för att få ordning på något av de andra manusen som ligger obearbetade… Dum noja det här, men det är så jag hamnat i tankarna.

  2. Om din testläsare gillar manuset tycker jag nog att du fått svar på din andra fråga också, för ofta är det lättare för utomstående att göra en sådan bedömning, än att man själv gör det eftersom man står så nära sitt manus själv 🙂

Kommentera

