När jag blir stor ska jag skriva och läsa

Det blir lite trist att blogga om att skriva när jag inte skriver så mycket, och eftersom jag inte skriver så mycket får jag liksom inte så många uppslag om det helller… Ond cirkel eller vad? Men, det jag tänker på idag är det här med det professionella skrivandet. Vad ska jag bli när jag är stor?

Även om det arbete jag har nu som socionom har många fördelar med arbetsuppgifter som jag uppskattar, finns också bitar som jag inte riktigt kommer överrens med (och då menar jag inte kollegor, utan tänker enbart på arbetsuppgifter). Alltså är en dröm att få in skrivandet och läsandet i ett yrke. Men hur då?

Jag arbetar vidare på att besvara frågan och återkommer. 😉

4 reaktioner på ”När jag blir stor ska jag skriva och läsa

  1. Man kan väl säga att jag har ett väldigt liknande (eller ganska exakt) samma dilemma. Och jag har förstås tänkt väldigt mycket på det. Hur kan man få in skrivandet i någon typ av socionomjobb. Inte helt lätt – men samtidigt lättare än om det hade gällt en hel del andra yrkesgrupper. Hur som helst, jag är grymt nyfiken på vad du har för tankar om den här frågan!

Kommentera

