Sist att svara på enkät om mig

För en mindre evighet sedan taggade Bokdamen mig i en enkät. Jag gillar enkäter så att det tagit tid beror helt enkelt på att jag glömt bort den. Men nu när den legat till sig ett tag svarar jag på den. Äntligen!

Four names that people call me:
Jag blir inte kallad något, mer än efternamnet jag har och har haft. Jag bytte när jag gifte mig, plus att tre vänner jag umgicks med på gymnasiet hette Helena, så det blev en del efternamn som tilltalsnamn istället, vilket hängt i lite grann, även om inte alla Helenorna hängt kvar…

Four jobs I have had:
Städjobb bl.a. på hotell, socialsekreterare på försörjningsstöd, jobbat med unga på ett boende och varit stödgruppsledare för barn.

Jandy Nelson Jag ger dig solenFour books I would recommend:
Looking for Alaska av John Green, Jane Eyre av Charlotte Brontë,  Suzanne Collins Hunger Games (hela trilogin) och  Jag ger dig solen, Jandy Nelson.

Four places I have lived:
Göteborg, grannkommun till Göteborg, Skövde och hm… Göteborg. Okej, jag gillar Göteborg och har inte haft anledning att flytta runt.

Four places I have been:
London, Paris, Maldiverna och Bornholm

wpid-2015-02-18-12.57.55.jpg.jpegFour of My favourite foods:
Tacos, pannkakor, pulled chicken och kladdkaka. BTW, kladdkaka kan ätas som frukost, mellanmål och som lunch. Hittills har jag inte ersatt en middag med det, men en dag så… 😉

Four things I am looking forward to this year:
Fyra saker jag ser framemot i år alltså. En sak jag ser framemot är sommaren. Annars har jag drömmar som jag ser framemot att förverkliga. Som skicka manus till förlag, nytt jobb, gå en kurs eller en hel utbildning…

Four TV-shows that I watch:big bang theory
Big Bang Theory, Vampire Diaries, Gotham och Star Trek Enterprise

Four things I am always saying:
Absolut. Visst. Säkert. Okej.

Och eftersom en ny enkät har börjat cirkulera sätter jag punkt här. Men du som inte fått frågorna och tycker de verkar kul att svara på kan göra det så klart, fast jag taggar inga idag 🙂

8 reaktioner på ”Sist att svara på enkät om mig

  1. Håller tummarna för manuset. Måste vara väldigt nervpirrande att skicka in sin baby till ett förlag… Jag är så imponerad av att så många skriver, lovar gott för att det ska finnas mycket nyskrivet kvar att läsa än i många, många år :).

      • Läst himlen börjar här först och blev kär i författaren. Läste jag ger dig solen och blev fullständigt förälskad i boken. De är olika, men man märker tydligt att det är samma författare, så om du gillar den ena rekommenderar jag skarpt den andra!! 🙂

Kommentera

